به سایت آرتمیا تکنو خوش آمدید

انتخاب پروفسور ناصر آق بعنوان عضو هیئت مدیره ی کنسرسیوم بین المللی آرتمیا

انتخاب پروفسور ناصر آق بعنوان عضو هیئت مدیره ی کنسرسیوم بین المللی آرتمیا

پرفسور آق عضو هيات علمي و رئيس پژوهشكده آرتميا و آبزي پروري دانشگاه اروميه به مناسبت تاسيس مركز رفرنس آرتميا در چين در خصوص وضعيت آرتمياهاي ايران و آسياي ميانه سخنراني كرد و در نشست هاي تخصصي جهت برنامه ريزي براي فعاليت هاي مركز رفرانس آرتميا در چين مشاركت فعال داشت.


در حاشيه اين نشست كه متخصصان برجسته آرتميا از كشورهاي بلژيك، روسيه، ويتنام، شيلي، مالزي، بنگلادش، چين و ايران حضور داشتند، ناصر آق طي برگزاري نشست هاي جانبي با نمايندگان سازمان فائو، موافقت آنان را براي تاسيس مركز رفرنس غرب آسيا با مشاركت دانشگاه اروميه و سازمان شيلات ايران جلب كرد.
دراين نشست مقرر شد تا به زودي مذاكراتي بين دانشگاه اروميه، سازمان شيلات ايران و مؤسسه تحقيقات علوم شيلاتي ايران در خصوص نحوه مشاركت براي تاسيس اين مركز برگزار شود.
به گزارش ايرنا، ناصر آق متولد 1339 در گنبد كاووس داراي ليسانس علوم جانوري از دانشگاه ام.اس.باروداي هندوستان، فوق ليسانس ميكروبيولوژي از دانشگاه ام.اس.باروداي هندوستان و دكتراي تخصصي آبزيان با گرايش آرتميا از دانشگاه گنت بلژيك است.
ناصر آق از سال 78 تاكنون رئيس پژوهشكده آرتميا و جانوران آبزي دانشگاه اروميه بوده و تدريس دروس جانورشناسي مهره داران و بي مهرگان، جانورشناسي عمومي و فيزيولوژي جانوري در دانشگاه اروميه، دانشگاه آزاد اسلامي و تدريس درس غذاي زنده در مركز آموزش عالي ميرزا كوچك خان از فعاليت هاي آموزشي وي به شمار مي رود.
همچنين تاسيس آزمايشگاه تحقيقاتي علوم جانوري در گروه زيست شناسي دانشگاه اروميه در سال 1375، تاسيس، تجهيز و راه اندازي مركز تحقيقات آرتميا و جانوران آبزي دانشگاه اروميه در سال 1377، تجهيز و راه اندازي 6 آزمايشگاه تخصصي در مركز تحقيقات آرتميا و جانوران آبزي بين سال هاي 77 تا 82، تبديل مركز تحقيقات آرتميا به پژوهشكده آرتميا و جانوران آبزي در سال 82 و اخذ رديف بودجه براي پژوهشكده آرتميا و جانوران آبزي در سال 83 از فعاليت هاي پژوهشي ناصر آق است.
به گزارش ايرنا، فائو يا سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد از سازمان‌هاي بين‌المللي است كه در زمينه توسعه كشاورزي فعاليت دارد و در سال ۱۹۴۵ ميلادي توسط ۴۴ كشور عضو سازمان ملل متحد تأسيس شد.
اين سازمان از مركز فائو و از طريق شبكه جهاني بالغ بر حدود 90 اداره براي گسترش و مدرنيزه كردن كشاورزي، جنگل داري، شيلات و تامين غذاي مناسب براي همگان، به كشورهاي در حال توسعه كمك مي‌كند.
هدف اين سازمان، بالا بردن سطح زندگي و بهبود تغذيه مردم جهان، توزيع مناسب مواد غذايي در مناطق مختلف جهان و ايجاد امنيت غذايي است.
مبارزه با سوء تغذيه با ارائه اطلاعات لازم به كشورهاي مختلف از ديگر اهداف فائو است كه بازدهي كشاورزي و سطح تغذيه در جهان را افزايش داده است.
مقر اين سازمان واقع در شهر رم در كشور ايتاليا است و به اعضايش شامل اتحاديه ارو‍پا و ۱۸۳ كشور خدماتي ارئه مي‌دهد و در اين راه با هزاران همراه در سرتاسر جهان، از سازمان‌هاي جامعه مدني مانند گروه‌هاي كشاورزان و سازمان‌هاي بشر دوستانه تا ديگر موسسات ملل متحد، بانك‌هاي توسعه و بخش خصوصي، همكاري مي‌كند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.